Beş Amerika torpedo gəmisi 80 il əvvəl Bermud üçbucağında izsiz yoxa çıxdı
Bermud üçbucağının sirri 20-ci əsrin ən həyəcanverici əfsanələrindən biridir. Bu, təyyarələrin və gəmilərin izsiz yoxa çıxdığı sirli bir bölgədir - və bu, radio rabitəsinin maariflənmiş dövründədir. 1945-ci ildə təlim uçuşundan qayıtmayan Amerika dəniz aviasiya pilotları orada ilk yoxa çıxanlar hesab olunurlar.
Əfsanə belə yaranıb
5 dekabr 1945-ci ildə beş Amerika torpedo bombardmançısı TBM Avenger Floridadakı Fort Lauderdale aerodromundan havaya qalxaraq təlim uçuşuna çıxdı. Plana görə, "Zveno 19" dənizdə təlim bombardmanı həyata keçirməli, sonra şərqə dönməli, Baham adalarına çatmalı və baza üçün Floridaya qayıtmalı idi. Əsasən, pilotlar naviqasiya bacarıqlarını məşq etməli və yerdən rəhbərlik olmadan müstəqil şəkildə bütün əraziyə getməli idilər.
20-ci əsrin ikinci yarısında təyyarələr kursu avtomatik olaraq hesablamağı öyrənmişdilər, lakin 1945-ci ildə hədəf tapmaq aviatorlar üçün əsas və çətin bir iş idi. Alətlərdən yalnız kağız xəritə, kompas, saat və sürət göstəricisi var idi ki, onların göstəriciləri hündürlükdən asılı olaraq yenidən hesablanmalı idi. Yolda əlamətdar adaların olması böyük bir nemət hesab olunurdu.
Missiya başlamazdan əvvəl pilotlar təyyarənin cihaz panellərində kifayət qədər saat olmadığını aşkar etdilər, lakin qol saatlarına güvənərək uçuşu ləğv etmədilər. Onlar onun dediyinə görə hərəkət etdilər və uçuşun ilk hissəsi normal keçdi, bombalar hədəf bölgəsinə atıldı. Lakin 40 dəqiqədən sonra eyni marşrutu izləyən növbəti təlim qrupunun təlimatçısı Robert Koks "Zvena 19" pilotları arasında həyəcan verici radio mübadiləsi eşitdi. Kursantlardan biri digərindən, Pauersdən, kompas oxumalarını istədi və o cavab verdi: "Harada olduğumuzu bilmirəm. Yəqin ki, son dönüşdən sonra azmışıq."
Torpedo daşıyıcılarının və cənubda Florida-Kissin uçuş marşrutu
Koks itkin düşənlərə kömək etməyə çalışdı. "FT-74 danışır. Pauers-i çağıran təyyarə və ya qayıq, xahiş edirəm özünüz ad verin ki, kimsə sizə kömək edə bilsin." Dəniz Piyadaları Korpusunun təcrübəli aviasiya təlimatçısı, saat 25:00-da uçuşu olan "zvena 19" komandiri Çarlz Teylor ona cavab verdi.
"Hər iki kompasım sıradan çıxıb və Florida ştatının Fort-Loderdeyl şəhərini tapmağa çalışıram. Quru ərazinin üzərindəyəm, amma xarab olub. Əminəm ki, Florida Kis üzərindəyəm, amma nə qədər uzaq olduğunu və Fort-Loderdeylə necə çatacağımı bilmirəm."
Bəlkə də təlimatçının çətin bir günü olub və ya qəfildən zehni bulanıqlaşıb. Baham adaları qərbdə, Florida Kis isə cənubda, Florida yarımadasının müxtəlif tərəflərində, bir-birindən 400 km məsafədə yerləşir və təyyarələr təsadüfən orada ola bilməzdi. Naməlum səbəbdən təlimatçı adanın görünüşünə dair subyektiv qiymətləndirməsinin tamamilə fərqli bir mövqeyə işarə edən naviqasiya hesablamalarından daha vacib olduğuna qərar verdi. Buna görə də Teylor kursantlara Florida-Kisdən uçduqları kimi şimala uçmağı tapşırdı. Pilotlar komandirin sayıqladığını başa düşdülər və ona sadəcə qərbə dönüb bazaya qayıtmağı təklif etdilər, çünki onlar bazadan şərqə uçurdular. Lakin təlimatçı ilə mübahisə edə bilmədilər.
Tezliklə əlaqə rabitədən yoxa çıxdı və bütün qüvvələr onun axtarışına yönəldildi. Heç nə tapmaq mümkün olmadı, buna görə də axtarış zamanı Katalina uçan gəmisi naməlum səbəbdən yoxa çıxdı. Rəsmi hesabatda pilotların olduğu "Zvena 19" gəmisinin yoxa çıxmasının səbəbinin məlum olmadığı yazılır.
İzahı sadə olsa da, bu, itkinin bir çox mistik şərhləri üçün əsas oldu. Dəniz Piyadaları Korpusunun komandanlığı fəxri zabitin və onun qohumlarının xatirəsini təhqir etmək istəmədi, onun öz axmaqlığı üzündən 14 nəfər itirdiyini və hadisənin özünün xəritə əvəzinə "Belomora" gəmisində uçuş haqqında sovet zarafatını xatırlatdığını yazdı.
Ekstrasenslər araşdırırlar
İllər sonra "19" gəmisinin yoxa çıxması Bermud üçbucağı əfsanəsinin əsas elementinə çevrildi. Florida, Puerto Riko və Bermud adaları arasındakı bu üçbucaq ilk dəfə Corc Send tərəfindən 1952-ci ildə Fate jurnalında dərc olunmuş "Həyətimizdə dəniz sirri" məqaləsində çəkilib. Müəllif torpedo qayıqlarının bir hissəsinin sirli şəkildə itkisini xatırladı və eyni ərazidə bir çox başqa təyyarə və gəminin də yoxa çıxdığını qeyd etdi.
Onların arasında Britaniya sərnişin təyyarələri Star Tiger və Star Ariel, Amerika nəqliyyat Douglas DC-3 və göyərtəsində məşhur jokey Albert Snyder olan balıqçı qayığı var. "Bu dəniz həyətində başqa itkin düşmələr də olub. Dövlət və özəl təyyarələr, balıqçı qayıqları, yaxtalar. Və bütün yekun hesabatlarda hər yerdə axtarışlar haqqında deyilir. "Xizəklər tapılmayıb", - deyə Sand məqaləni dramatik şəkildə yekunlaşdırdı.
Fate, mistisizm, paranormal hadisələr, UNO-lar, telepatiya, xəyalətlər və xarici dünya haqqında bir jurnaldır. Yəqin ki, bu məqalənin yalnız burada dərc olunmasının bir səbəbi var, məsələn, nüfuzlu Aviation Week və ya əsas qəzetlərdə deyil. Lakin gəmilərin izsiz və səbəbsiz yoxa çıxdığı sirli bir ərazi ideyası maraqlı idi.
On ildən sonra yazıçı Allan Ekert "Zveno 19" haqqında bir məqalə yazdı. İddialara görə, o, kimdənsə heyətin son ifadələrindən birinin "heç bir istiqamətdə əmin ola bilmərik... hər şey səhvdir... qəribədir... okean lazım olduğu kimi görünmür" olduğunu eşitmişdi. Bu sözlər mistik trillerdə yaxşı görünərdi, amma hadisələr zamanı cəmi 14 yaşında olan Ekert tarixi romanların müəllifi və məşhur ixtiraçı idi.
Floridanın şərqindəki sirli bölgə nə qədər uzaqlaşsa, bir o qədər qorxulu olurdu. Məsələn, 1954-cü il oktyabrın 31-i gecəsi Amerika hərbi nəqliyyat təyyarəsi R7V-1-in izsiz yoxa çıxmasını xatırladıq. Vəziyyət Bermud üçbucağı haqqında miflər üçün tipik idi - təyyarə ABŞ-dakı aviabazadan qalxdı və Portuqaliyadakı təyinat yerinə çatmadı, SOS siqnalları yox idi və qalıqlar tapılmadı. İstəsəniz, donanma və aviasiya tarixində bir çox oxşar şeylər tapa bilərsiniz.
1964-cü ildə amerikalı yazıçı Vinsent Qaddis "tarixi tədqiqat" apardı və onlarla gəmi və təyyarənin üçbucaqda sirli şəraitdə yoxa çıxdığını və ilk halların 1840-cı ilə aid olduğunu gördü.
"Bermud üçbucağı" ifadəsini ilk dəfə Qaddis işlətdi.
Bu, insanların kortəbii kortəbii yanmasının və qədim hindlilərin gizli texnologiyalarının öyrənilməsi ilə yanaşı, onun karyerasının ən vacib nailiyyətlərindən biri oldu.
Sonrakı onilliklərdə Bermud üçbucağı haqqında onlarla və yüzlərlə kitab yazıldı. Onların bir çoxu rəflərdə Misir piramidalarının inşası, yadplanetlilər, Nostradamusun peyğəmbərlikləri və xəyal ovçuluq bələdçiləri haqqında hekayələrin yanında layiqli yer tuturdu.
Əfsanələr mənfəət gətirir
Məntiqi bir sual yaranır. Əgər Bermud Üçbucağı əfsanəsinin mənşəyində insanın kortəbii yanması üzrə mütəxəssislər varsa, niyə bu hekayə bu qədər məşhurdur və şəhər dəlilərinin mülkiyyəti deyil? Bunun izahı ikiqatdır.
Əvvəla, okeandakı təhlükəli ərazi haqqında hekayə həqiqətən oxşar səslənir. Dənizçi peşəsi çoxdan təhlükəli olub və "o, dənizdən qayıtmayıb" ifadəsi ölüm səbəbinin özünü təmin edən izahı hesab olunurdu. Bermud Üçbucağı fenomenini rasional şəkildə izah etmək üçün bir çox cəhdlər olub. Məsələn, Kursk kimi bir maqnit anomaliyası ola bilər ki, buna görə də kompaslar düzgün işləmir (axı, "Zvena 19" pilotları bundan şikayət ediblər).
Başqa bir versiya — bu ərazidə vaxtaşırı hava anomaliyaları və qəfil fırtınalar baş verir. Məsələn, 1986-cı ildə üçbucaq ərazisində Baltimor Pride yelkənli qayığının qəzaya uğramasına külək əsməsi səbəb olub. Sağ qalan heyət bildirib ki, qəfildən küləyin sürəti 32-dən 97-145 km/saata qədər artıb. Qasırğa mütəxəssisi Ceyms Luşin daha sonra jurnalistlərə izah edib ki, "çox qeyri-sabit hava şəraitində yuxarıdan enən soyuq hava axını bomba kimi səthə dəyə bilər, külək və su divarı vasitəsilə hər tərəfə partlaya bilər".
Digər tədqiqatçılar dəniz dibində bərk metan hidratlarının toplanması ilə bağlı fərziyyə irəli sürdülər. İddialara görə, onlar vaxtaşırı püskürə və gəmini saxlaya bilməyən köpük buludu yarada bilər və o, dibə batır. Bu, potensial olaraq Bermud Üçbucağında gəmilərin yoxa çıxmasını izah edə bilər, lakin təyyarələrin yox, yəni torpedo daşıyıcılarının yoxa çıxması əfsanənin başlanğıc nöqtəsi oldu.
Əslində, üçbucağın anomaliyası heç bir izahat tələb etmir, çünki anomaliyanın özü mövcud deyil.
1975-ci ildə pilot və tədqiqatçı Larri Kuşe gəmi qəzalarının statistikasını təhlil edərək, Bermud Üçbucağında gəmilərin okeanın digər oxşar ərazilərinə nisbətən daha az tez-tez öldüyü qənaətinə gəldi. Üstəlik, əfsanənin populyarlaşdırıcılarının çoxu "lənətlənmiş ərazidə" yoxa çıxan, əslində başqa yerdə yoxa çıxan, sonradan kəşf edilmiş və ya tamamilə ictimaiyyətin qarşısında qəzaya uğramış gəmiləri və təyyarələri qeydə almışdır.
O, arqumentlərini "Bermud Üçbucağının Sirri Açıqlandı" kitabında təqdim etdi, lakin bir çox digər tədqiqatçı onun nəticələri ilə razılaşsa da, demək olar ki, heç kim bu barədə bilmir. İzahat sadədir. İnsanlar əksər hallarda kitab oxuyur və xəbərləri əyləncə naminə açırlar, əllərində dəftərlə həqiqəti diqqətlə bərpa etmək üçün deyil. Gəmilərin qayıtmadığı sirli üçbucaq, fantaziyalar üçün zəngin bir zəmin yaradan cəlbedici bir obrazdır. Gəmi qəzalarının statistikası olan bir masaya darıxdırıcı şəkildə baxmağı təklif edən yaşlı bir kişini hətta televizorda izləmək, hətta belə bir kitab oxumaq belə darıxdırıcı olacaq. Başqa sözlə, Bermud Üçbucağının sirri haqqında maraqlı bir kitab yaza və ya milyonlarla insan üçün parlaq bir yalançı sənədli film çəkə bilərsiniz. Və bu gizli ulduzu ifşa etməyin köməyi ilə yalnız peşəkar skeptiklərin və miflərlə mübarizə aparanların dar bir auditoriyası arasında ulduz ola bilərsiniz.
Nəhayət, Bermud Üçbucağının mövcudluğunu təkzib etməyin ən sadə yolu risk qiymətləndirməsinin maliyyə yaşam məsələsi olan sığortaçılara müraciət etməkdir. Məsələn, 1992-ci ildə Britaniyanın Lloyds of London şirkəti jurnalistlərin birbaşa sualına cavab olaraq bildirib ki, göstərilən ərazidən keçmək üçün heç bir əlavə ödəniş tələb etmir. Bunun başqa heç bir şirkət tərəfindən tətbiq olunması barədə də heç bir xəbər yoxdur.
Beləliklə, "Bermud üçbucağı", həyəcanverici olsa da, bütün dünyada sevilən Amerika qəzetçiləri və fantastika yazarlarının ixtirasıdır.