RU

Trump'ən tarif məhzliyi daşımacılar üçün bir nemət olub.

Dənizçilər bilirlər ki, dəniz sərt, qeyri-sabit və bəzən dağıdıcı ola bilər. Pandemiyanı atlatdıqdan və demək olar ki, Süveyş kanalı vasitəsilə həyati əhəmiyyətli ticarət yolunu bağlayan Husi üsyançılarının hücumlarına məruz qaldıqdan sonra konteyner daşımaları ilə məşğul olan şirkətlər növbəti fırtına öncəsi sakitlik arzulaya bilərdilər. Təəssüf ki, Donald Trampın daim dəyişən tarifləri və Çin gəmilərinə yüksək liman xərcləri tətbiq etmək planları dənizləri daha da dalğalı edib.

Amerika keçən il qlobal konteyner ticarətinin təxminən 15%-ni təşkil edib, bunun iki beşdə biri isə Çindən gələn idxal olub. Bu, gəmiçilik rəislərinin Trampın ticarət siyasətindəki hər bir dalğalanmanı diqqətlə izləməsinə səbəb olub, baxmayaraq ki, onları əvvəlcədən görmək mümkün olmayıb. Dünyanın ən böyük konteyner daşıma şirkətlərindən biri olan Maersk-in rəhbəri Vinsent Klerk bu il qlobal konteyner daşımalarında 4% artım öngörmüşdü. May ayında o, bu proqnozunu 1% azalma ilə artım arasında dəyişdirdi.

Gəmiçilik işində isə pozuntuların olmaq mənfəətlə nəticələnə bilər. İndiyə qədər Trampın tarifdəki dəyişkənliyi konteyner firmalarına tarixdə hər hansı digərindən daha çox, bəlkə də zərərli olan davamlı mənfəət dövrünü davam etdirməyə kömək edib. Ancaq tələbdəki yaxınlaşan azalma və yeni gəmilər seli sənayəni sürətlə aşağıya doğru itələyə bilər.

Drewry məsləhətçilərinin fikrincə, 2019-cu ildə qlobal konteyner gəmiçiliyi sənayesi cəmi 6.5 milyard dollar əməliyyat mənfəəti əldə edib. 2021-22-ci illərdə mənfəət covid-19-un insanları evdə saxlayıb, əllərində kifayət qədər vaxt və pul olması səbəbindən başlanan alqı-satqı çılğınlığından sonra ümumilikdə 520 milyard dollara sıçradı. Ticarət yüksəldi. Konteyner qiymətləri rekord yüksəkliklərə çatdı.

Tələbin azalmasına və gəmiçilik şirkətlərinin bum dövründə sifariş edilən yeni gəmiləri qəbul etməyə başlamasına görə, 2023-cü ildə qiymətlər və mənfəətlər azaldı, amma 2024-cü ildə bərpa olunaraq sənayenin tarixdə üçüncü ən çox mənfəət gətirən ili oldu (78 milyard dollar qazandı). Husilər tərəfindən edilən hücumlar, gəmiçilik şirkətlərinin Süveyş kanalından qaçma məqsədilə daha uzun səfərlər etməsinə səbəb oldu və bu da yeni gəmilərin xidmətə girməsini yavaşlatdı. Qiymətlər pandemiya dövründəki səviyyələri aşaraq rekordlara dönüş etdi.

2025-in ilk yarısında mənfəətlər Drewry məsləhətçilərindən olan Simon Hinny-nin “tarif üstünlüyü” adlandırdığı səbəbdən yüksək səviyyədə qaldı, baxmayaraq ki, bu dalğalı bir dövr olub. Amerikalıların yüksək tariflər gözlədikləri üçün idxalı artırması qlobal konteyner həcmlərini və tariflərini yüksəldib, sonra “Azadlıq Günü”ndən sonra düşməklə nəticələnib, sonra isə yenidən yüksəlib. Dollar tariflərindəki azalma ilə daha birnal hökm sürmüşdür ki, bu dövrdə mənfəətlər tarixin ən yüksək səviyyəsinə çatıb (yuxarıdakı qrafikə baxın). Çox güman ki, bu hətta ən möhkəm kapitanı belə dəniz xəstəsi edər. Lakin Descartes adlı gəmiçilik məlumatı firması bildirir ki, ilin ilk yarısında Amerikaya göndərilən konteyner həcmi 2024-cü ilə müqayisədə 3.8% artıb.

İlin ikinci yarısı daha narahatverici görünür. Çindən Amerikaya marşrutlar üzrə qiymətlərdə artımlar olsa da, ümumi olaraq qiymətlər keçən il ilə müqayisədə xeyli aşağıdır və düşməyə davam edə bilər. Amerikalara göndərilən yüklərin əvvəlcədən yüklənməsi payızda zirvə mövsümünün sakit keçəcəyinə və qiymətlərin aşağı düşəcəyinə səbəb olacaq. Tarixlər Amerikalı alıcılar üçün qiymətləri artırdıqca, xərclər azala bilər və bu da tələbi daha da yavaşlada bilər. Xeyli mənfəət təmin olsa da, 2026 “həqiqətin dişləyi” olacaq, Drewry-dən Hinny deyir.

Donald Trampın səhv siyasətlərindən biri bəzi şirkətlər üçün azca rahatlıq təmin edəcək. Amerikalı limanlara yan alan Çin tərəfindən tikilmiş ya da Çinli şirkətlərin sahibi olduğu gəmilərə tətbiq edilən yüksək liman haqları - yerli gəmiçiliyi dirçəltməyə cəhd edən uğursuz bir siyasət - böyük Qərbli gəmiçilik şəbəkələrinin bu marşrutlarda Çinli olmayan gəmilərdən istifadə etməsinə səbəb olacaq. Klerk, Maersk-in heç bir liman haqqları ödəməyəcəyini israr edər, baxmayaraq ki, onun gəmilərinin dörddə biri Çin istehsalıdır. Bu siyasət əsasən Cosco və OOCL kimi rəqib Çinli gəmiçilik şəbəkələrini sıxışdıracaq. BIMCO-dan olan, gəmi sahiblərini təmsil edən Niels Rasmussen, nəticənin qeyri-sabitlik və yüksək tariflər olacağını bildirir.

Heç bir şey yaxınlaşan fəlakətin qarşısını ala bilməz. Pandemiya dövründə toplanan böyük uğurlara verilən sifarişlər yeni gəmilər alışı çılğınlığına səbəb oldu. Sifariş kitabı mövcud qlobal donanma gücünün təxminən 30%-i səviyyəsindədir. HSBC bankı, qlobal gəmiçilik tələbatının 2025-27-ci illər ərzində ildə sadəcə 2% artacağını, keçən il olduğu 6%-dən daha az olduğunu ehtimal edir. Əgər yeni gəmilərin bolluğuna əlavə olaraq, Qırmızı dəniz gələn il yenidən açılmağa başlasa, bank ehtimal edir ki, donanma gücü həmin dövr ərzində ildə 7.5% artacaq.

Geniş tutum qiymətlərin düşməsinə səbəb olacaq. Tramp qlobal gəmiçiliyə istəmədən dəstək verəcək daha çox yol tapmadığı müddətdə, sənaye yaxında dar zərər marjlarına qayıdacaq ki, bu da onu güclə yerində saxlayacaq. ■

İş və texnologiya sahəsindəki ən böyük xəbərləri izləmək üçün həftəlik yalnız abunəçilərə aid olan Bələdçilər bülletenimizə qeydiyyatdan keçin.

Избранный
85
neonews.az

1Источники