Hər sənayenin öz zadəganları var. "PayPal mafiyası" Silikon Vadisində hakimdir. Çox sayda Wall Street maliyyəçisi öz mənşəyini Julian Robertson və ya Michael Milkenə qədər izləyir. Dəmiryolçular üçün ekvivalent E. Hunter Harrisondur ki, 2017-ci ildə vəfat etmişdir. O, müxtəlif vaxtlarda altı böyük “I sinif” dəmir yolunun üçünü idarə edib və indi sənaye standartı olan “dəqiq dəmir yolu” adlı cədvəl texnikasını ixtira etmişdir. Onun davamçıları geniş yayılmışdır.
Union Pacific (UP) şirkətinin rəhbəri Jim Vena onlardan biridir. Warren Buffettin Berkshire Hathawayinə məxsus olan BNSF ilə birlikdə UP Çikaqonun qərbində yolları işləyir. Norfolk Southern və CSX şərqdə oxşar bir duopoliya malikdir. Amerika Birləşmiş Ştatlarının I sinifliyi iki Kanadalı dəmir yolu ilə tamamlanır və onların şəbəkələri cənuba uzanır. Böyük olan CPKC, 2023-cü ildə Canadian Pacific və Kansas City Southern (KCS) birləşməsi ilə yaranıb.
Ötən ildən bəri sektorda bir çoxları dörd böyük Amerika şirkətinin daha böyük iki şirkət halına gələcəyini proqnozlaşdırırlar. Cənab Vena son vaxtlar birləşmənin üstünlüklərini tərifləyib. Onun şirkəti indi Norfolk Southern ilə (əksəriyyətinin gözlədiyi kimi CSX ilə deyil) birləşmək üçün danışıqlar aparır. Əgər müqavilə baş tutarsa, BNSF və CSX arasında əlaqə qurulmasına səbəb ola bilər. Böyük cazibədar müqavilələr sektoru canlandıra bilər. Amma onları həyata keçirmək bir kabus olacaq.
Amerika dəmir yolları yüz il ərzində tənəzzül edib. Yolun uzunluğu 1916-cı ildə zirvəyə çatmışdı. Həmin il Konqres yolların ictimai maliyyələşdirilməsini başladı. O vaxtdan bəri yük maşınları qatarları üstələyiblər. Dəmir yolları kömür kimi malları effektiv daşına bilsələr də, digər vasitələrlə də daşına bilən yük konteynerlərindən qazanc əldə etməkdə çətinlik çəkiblər. Belə “intermodal” mallar I sinif dəmir yol volümünün yarısını təşkil edir, lakin onların gəlirinin beşdə birini təşkil edir.
"Dəqiq dəmir yolu", yəni yüklərin boş və ya dolu olmasına baxmayaraq vaxt qrafikinə uyğun işləməsi, sektorun mənfəət marjalarını qorumağa kömək edib. Lakin son illər bu qazanc azalıb. I sinif dəmir yollarının əməliyyat xərclərinin gəlirlərə nisbəti 2005-ci ildə 77%-dən 2021-ci ildə 59%-ə enməsinə baxmayaraq, son vaxtlar azca artmışdır. Son illərdə səhmlərin qiymətləri durğunlaşıb.
Sazişlər ümid verir. Sənaye 1980-ci ildə tənzimləmədən çıxarılanda 30-dan çox I sinif dəmir yolu olub. Qəzəbli konsolidasiya baş verdi. UP-nin təşviqi ilə – ironik olaraq – 1999-cu ildə Canadian National BNSF ilə birləşməyə çalışdıqdan sonra moratorium elan edildi. Sənayeni tənzimləyən Surface Transportation Board (STB), gələcək müqavilələrin sadəcə olaraq rəqabəti qorumaqdan daha çox gücləndirməli olduğunu qərara aldı. CPKC birləşməsi KCS-nin kiçik ölçüsünə görə daha əvvəl verilən bir istisna tərtibinə görə bu testdən yayındı (lakin saziş başa çatması iki il çəkdi). Bu, Meksika ilə Kanada arasında ilk tək dəmir yolu əlaqəsinin yaranmasına səbəb oldu.
Sahil-sahilə uzanan dəmir yolu daha böyük bir mükafatdır. Şəbəkələr arasındakı dəyişikliklərdən qaçınmaq daha sürətli qatarlar və daha az gecikmə deməkdir. Konsaltinq şirkəti Oliver Wyman-a görə, dəmir yolu ilə 1,500 mildən uzun səfər edən ABŞ intermodal məhsullarının payı, birbaşa xətlə təmin edildikdə 39%-dən 65%-ə artır. Transkontinental dəmir yolları Çikaqoda daha az uzunmüddətli dayanma və Missisipi çayı yaxınlığında daha qısa marşrutların daha çox gəlirli ola bilər. Malların Amerikadan daha sürətli və ucuz şəkildə axını, yerli istehsalı canlandırma səylərinə də kömək edə bilər.
İttifaqlar və yük alıcıları yolların üzərinə yatar mı? Bəlkə də. “Belə bir birləşmədə ağ yaxalı işçiləri işdən çıxarıb mavi yaxalı işçiləri işə götürməyi gözləyirsiniz”, deyir sənaye analitiki Anthony Hatch. Yük alıcıları da səmərəlilikdən faydalana bilər. Bəs Cənab Buffett? Berkshire, Norfolk Southern-in qiymətini artırmaq və ya CSX-ə sahib çıxmaqdan daha çox gözləməyə meyllidir – baxmayaraq ki, bunun üçün pula malikdir.
Müqavilə üçün ən böyük maneələr Vaşinqtonda tapılacaq. STB unikal şəkildə qeyri-şəffaf bir təşkilatdır. Onun respublikaçı sədri Patrick Fuchs-un transkontinental birləşmələr haqqında düşündükləri barədə az məlumat var. Digər federal qurumlar kimi, onun qanunları şərh etmək səlahiyyəti keçən il Ali Məhkəmə qərarından sonra şübhə altındadır (bir apellyasiya məhkəməsi də onun yeni qaydalarından birini ləğv etdi). Onun idarə heyətinin beşinci yeri boşdur. Prezident hər hansı bir müqavilə haqqında şübhəsiz ki, öz fikrini bildirəcəkdir. Lakin cənab Vena kimi, o da böyük Amerika dəmir yollarının zəngin dövrünə dönüşünü arzulasalar bilər. ■
Redaktor qeydi (25 iyul 2025): Bu məqalə yenilənmişdir.
Biznes və texnologiya sahəsindəki ən böyük xəbərlərdən xəbərdar olmaq üçün həftəlik abunəçilərimiz üçün xüsusi olan "Bottom Line" adlı bülletenimizə abunə olun.
- Ночной Режим
- Домашняя страница
- Статистика
- Источники
- Рейтинг
- Погода
- Валюта