AZ

Azərbaycanın təşəbbüsləri sülh gündəliyini irəli aparır

Geostrateji mövqedə yerləşən Cənubi Qafqaz hər zaman xarici

güc dairələrinin marağında olub. Bu bölgədə daim münaqişə, müharibə olmasında

maraqlı tərəflərin olduğu danılmazdır. Çünki sülh və sabitlik olmayan yeri təsir

dairəsində saxlamaq, orada mövqelərini möhkəmləndirmək bəzi qüvvələr üçün daha

asan olur.

Düz üç onillik boyu Qarabağ münaqişəsinin danışıqlar yolu ilə

həllinin dalana dirənməsi də belə məkrli niyyətlərin region üçün ağır nəticəsi

idi. Buna görə idi ki, nə bu münaqişənin həll edilməsi üçün missiyalandırılan

ATƏT-in keçmiş Minsk qrupu, nə də digər qərəzli Qərb dairələri iki ölkə

arasında konstruktiv dialoqa töhfə vermir, işğalçını beynəlxalq hüququn tələb və

normalarına uyğun məsuliyyətə cəlb etməyi düşünmürdülər. Digər yandan münaqişənin

hərb yolu ilə həllini mümkünsüz variant kimi təlqin  etməyə çalışırdılar. Bu qeyri-müəyyən vəziyyət

Azərbaycan ərazilərinin düz 30 il ərzində işğal altında qalmasına gətirib

çıxardı.

Həmin dövr ərzində bölgədə gərginlik bitmədi, sülh istiqamətində

bir arpa boyu belə yol alınmadı. Ta ki 44 günlük savaş nəticəsində Azərbaycan

illərdir Qordi düyününə çevrilmiş Qarabağ münaqişəsinə birdəfəlik son qoyana qədər.

Ölkəmiz Vətən müharibəsindəki parlaq zəfərlə həlli imkansız görünən işləri həyata

keçirdi. Cənubi Qafqazda yeni reallıqlar formalaşdırdı, sülh üçün parlaq səhifələr

açdı.

    

Qətiyyətli siyasətin nəticəsi

 

Vətən müharibəsindən dərhal sonra rəsmi Bakı barış üçün

lazım olan əməli addımları atmağa başladı, iki ölkə arasında münasibətlərin

yaxşılaşdırılması üçün İrəvana beynəlxalq hüququn normalarına cavab verən 5

prinsip təqdim etdi. Ancaq həmin vaxt Ermənistan sülh sazişinin mətninə

"Dağlıq Qarabağ" məsələsini daxil etmək istəyirdi deyə, 2024-cü ilə qədər

tərəflər arasında müsbət istiqamətdə irəliləyişlərə nail olunmadı. Prosesə qərəzli

Qərb dairələrinin müdaxiləsi isə normallaşmadan daha çox münaqişənin yenidən

qızışdırılmasına xidmət edirdi. Bu, destruktivlik nümayiş etdirən Fransanın

nümunəsində də aydın müşahidə olunurdu.

Parisin siyasi təxribatı ucbatından Azərbaycanın 5 oktyabr

2023-cü ildə keçirilən Qranada görüşündə iştirakdan imtina etməsini hər kəs

yaxşı xatırlayır.

2023-cü ildə Qarabağda keçirdiyi lokal xarakterli antiterror

tədbirləri sayəsində suverenliyini təmin edən ölkəmiz erməni separatizminin

kökünü kəsdi və Qərb dairələrinin regiona təsir gücünü yox elədi. Bununla iki

ölkə arasında sülh üçün tarixi şans yarandı. Düzdür, bundan sonra da Ermənistan

davamlı olaraq xarici himayədarlarından silah, siyasi dəstək alaraq revanşa həvəsləndirilirdi.

Ancaq Azərbaycanın milli maraqlarının təmini istiqamətində yürütdüyü qətiyyətli

siyasət Ermənistan üzərindən bölgəyə yerləşərək buranı müharibə ocağına çevirmək

istəyən xarici təsir güclərinin planlarını pozdu, İrəvana sülhdən başqa çıxış

yolu qoymadı.

Bakının dönməz və qətiyyətli siyasəti sayəsində Azərbaycan-Ermənistan

normallaşma prosesi 2024-cü ilin əvvəlindən etibarən müsbət yönə istiqamət

aldı. Əldə edilən uğurlardan biri Ermənistan və Azərbaycanın vasitəçilərə lüzum

görmədən dialoqlara başlaması oldu və bunun sayəsində müəyyən razılaşmalar əldə

edildi. Sərhədlərin delimitasiyası və demarkasiyası prosesinə start verilməsi,

sərhəd dirəklərinin quraşdırılmasına başlanılması, Qazax rayonunun kəndlərinin

qaytarılması kimi əməli addımlar atıldı. Ardınca iki ölkə arasında sülh sazişi

layihəsinin mətni ətrafında danışıqlar prosesi yekunlaşdı.

Bu ilin 10 iyul tarixində Birləşmiş Ərəb Əmirliklərinin

Əbu-Dabi şəhərində Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin Ermənistanın Baş naziri

Nikol Paşinyanla görüşü siyasi əhəmiyyəti, sülhə verdiyi töhfəsi ilə yadda

qaldı. Adıçəkilən görüşdə iki ölkə arasında sülh və normallaşma istiqamətində

reallaşdırılacaq məsələlərlə bağlı müzakirələr aparıldı, razılaşmalar əldə

edildi.

Mühüm nəticələri ilə diqqət çəkən Əbu-Dabi görüşü 8 avqust

tarixli Vaşinqton zirvəsi üçün vacib təməl yaratdı.

 

Tələblər ləngidilmədən yerinə yetirilməlidir

 

Həmin tarixdə Amerika Birləşmiş Ştatlarının Prezidenti

Donald Trampın iştirakı ilə Ermənistan-Azərbaycan arasında Birgə Bəyannamənin

imzalanması, vacib razılaşmaların əldə edilməsi bölgədə de-fakto sülhün təmin

olunması anlamına gəlir. Dövlət rəhbərlərinin iştirakı ilə Azərbaycan və Ermənistan

XİN rəhbərləri tərəfindən "Azərbaycan Respublikası və Ermənistan

Respublikası arasında sülhün və dövlətlərarası münasibətlərin təsis edilməsi

haqqında Saziş" layihəsi paraflanıb. Vurğulayaq ki, sülh mətni hesab

olunan bu sənəd Bakının irəli sürdüyü şərtlər əsasında hazırlanıb. Ağ Evdə Zəngəzur

dəhlizinin (TRIPP)  açılması ilə bağlı

razılığın əldə olunması Cənubi Qafqaza inkişaf və əməkdaşlıq üçün parlaq gələcək

vəd edir. 

Avqustun 8-də Prezident İlham Əliyev Vaşinqtonda Azərbaycanın

media nümayəndələrinə müsahibəsi zamanı bildirdi ki, bu nəqliyyat marşrutu -

qısaltması TRIPP kimi səslənən "Trampın Beynəlxalq Sülh və Rifah

Marşrutu" daha bir tarixi nailiyyət olacaq: "Amma yenə də daha əvvəl

qeyd etdiyim kimi, vaxt itirməməliyik. Biz bu işlərlə mümkün qədər tez məşğul

olmalıyıq. Birləşmiş Ştatlar bu marşrutu idarə edəcək və ümidvaram ki,

regiondakı bütün xalqların xeyrinə bu əlaqə xətlərini qurmaq üçün həmin mühüm vəzifələri

öz üzərinə götürəcək investorlar tapılacaq".

Məhz Azərbaycanın liderliyi ilə yürüdülən normallaşma

prosesinin, sülh gündəliyinə sadiqliyinin nəticəsidir ki, Cənubi Qafqazda

uzunmüddətli barış, inkişaf, qarşılıqlı əlaqələr və tərəqqi üçün şərait

yaranıb. Onilliklər boyu adı münaqişə ocağı kimi hallanan, silah səsləri səngiməyən

bölgə indi barış,  əməkdaşlıq ünvanı kimi

adından söz etdirir. İki ölkə arasında heç bir vasitəçiyə ehtiyac görülmədən

dialoqların aparılması, razılaşmalar əldə edilməsi, etimad quruculuğu tədbirlərinin

görülməsi vacib məqamlardır.

Normallaşmaya aparan yolda İrəvanın sülh gündəliyinin tələblərini

necə və nə zaman yerinə yetirməsi də vacib əhəmiyyət daşıyır. Çünki Prezident

İlham Əliyevin təbirincə desək, Ermənistanın yerinə yetirəcəyi ev tapşırıqları

var.

Bunlardan

birincisi Ermənistan konstitusiyasında ediləcək dəyişiklikdir. Məlumdur ki, 8

avqust tarixində Vaşinqtonda sülh müqaviləsinin imzalanmamasının yeganə səbəbi  Ermənistan konstitusiyasının preambula hissəsində

Azərbaycana qarşı ərazi iddialarının yer almasıdır. Konstitusiyada dəyişiklik

ediləndən sonra sülh sazişinin imzalanması üçün heç bir maneə qalmayacaq. Buna

görə də Ermənistan qəbul etdiyi sülh gündəliyinin tələblərini sözdə ifadə

etdiyi kimi, əməldə də yerinə yetirməkdə yubanmamalıdır. Əks təqdirdə bu, Cənubi

Qafqazda sülh prosesinin ləngiməsinə səbəb olar. Bu isə qətiyyən arzuolunan

ssenari deyil və nəticəsi elə İrəvanın özü üçün pis olar. Çünki hərtərəfli

böhran yaşayan Ermənistanın qurtuluş yolunun sülhdən keçməsi gerçəkliyi göz

önündədir.   

 

Yasəmən

MUSAYEVA,

"Azərbaycan"

Seçilən
40
azerbaijan-news.az

1Mənbələr