Bu həftə Hollivud, Sam Altman və OpenAI-nin yüksəlişi barədə yeni bir film haqqında məlumat yaydı. 2022-ci ilin sonlarında ChatGPT-nin istifadəyə verilməsi texnoloji dünyaya böyük bir dramatizm gətirdi. İndiyə qədər süni intellektin (AI) ən əhəmiyyətli təsiri, onlayn məlumatın necə yayılması ilə bağlıdır. İnsanlar öz suallarını axtarış motorlarına yazmaq əvəzinə, getdikcə chat botlarına müraciət edirlər. Google, keçən il onun nəticələrinə AI tərəfindən yaradılan xülasələr əlavə etməyə başlamışdı, istifadəçilərə "Google sizin üçün axtarış işini həyata keçirə bilər" vəd edir. Bu inqilab daha çox insana daha tez bilik çatdırmağı vəd edir. İstifadəçilər bu inqilabı qucaq açmaqda haqlıdırlar. Ancaq bunun arxasında bir zərbə var. AI-powered axtarış motorları insanların cavablarla saytları axtarmasını zərurətini aradan qaldırdıqca, bu səhifələrə olan trafik axını dayandırırlar. O itirilmiş ziyarətçilər, itirilmiş pul deməkdir. Təhlükə, cavab-motorları oxucuları uzaqlaşdıran kimi, məzmun yaradılması üçün təşviqi də aradan qaldırmalarıdır. Web-i açan texnologiya, həm də onun öldürülməsini təhdid edir. Web istifadəsini ölçmək çətin olsa da, bir təxmini hesaba görə, axtarış motorlarından aylıq trafik keçən il ərzində 15% azalmışdır. Ən yüksək səslənən şikayətlər, maraqlanmadığımızı bildirdiyimiz xəbər media sahəsindən gəlib. Amma quraqlıq daha geniş bir problemdir. Elm və təhsil saytları keçən il ziyarətçilərinin onda birini itirmişdir. Referans saytları 15%, sağlamlıq sahələri isə 31% düşmüşdür. Bəzi böyük adlar da kəsilməklə üzləşmişdir: Ən yaxşı otel və ya çimərlikləri məsləhət görən Tripadvisor.com üçdə bir qədər, xəstələrə təsəlli verən (və ya qorxuya salan) WebMD isə yarısı qədər azalmışdır. Xərc aydındır. Reklamlarla monetizasiya edilən insan trafiği, internetin çox hissəsinin iqtisadi yanacağıdır. Onlayn icmaların qurulması üçün də davamlı trafik axını lazımdır. Ziyarətçi sayının keçən il ərzində 8% azaldığı ölçümə görə Vikipediya, istinadsız AI xülasələrinin insanları töhfə verməkdən çəkindirə biləcəyini xəbər verir. Trafiği yarıdan çox azalmış kodlama icması olan Stack Overflow, onun chat panolarında daha az sualın verildiyini bildirir. Başqa böyük forum Reddit, ilin əvvəlində axtarışların turbulensiyası ilə əlaqədar yarı qiymətə düşmüşdür. Köhnə model çökdükcə, web dəyişir. Artıq reklamla maliyyələşdirilən məzmun botlardan gizlədildikcə və ödəniş divarlarının arxasında olduqca açıq olmamağa başlayır. Məzmun firmaları axtarışdan başqa kanallar vasitəsilə insanlara çatır, məsələn, e-poçt bülletenləri, sosial media və fiziki tədbirlər. Onlar, AI-in mətnlə müqayisədə xülasə etmək üçün daha çətin olan audio və video sahələrinə irəliləyirlər. Böyük markalar AI şirkətləri ilə məzmun-lisenziyalaşdırma müqavilələri bağlayır. Çox sayda başqa əməliyyatlar və məhkəmə işləri gedir. (The Economist Group, AI təlimi üçün işlərini lisenziyalaşdırmağı hələ qəbul etməyib, lakin Google-un AI xidmətlərindən birisi üçün seçilmiş məqalələri istifadə etməsinə imkan verib.) Yüz milyonlarla kiçik saytlar—internetin kollektiv olaraq qiymətli uzun quyruğu—bunu etmək gücünə malik deyil. Gələcəyin web-inin bu günkü görkəmində olması gözlənilməməlidir. AI tərəfindən dəstəklənən axtarış, haqlı olaraq bəzi xidmətləri silkələyəcək: məsələn, biznes kataloqları, "təcili santexnik" və ya "satışda olan evlər" kimi sorğulara cavab verən cavab-botların vasitəçiliyi ortadan qaldırması ilə üzləşir. Lakin məzmun yaratmaq üçün təşviqlərin buxarlanması əsaslı bir problem yaradır. Əgər insan trafiki quruyursa, web yeni bir valyutaya ehtiyac duyacaq. Onlayn yenilikçilər alternativləri sınaqdan keçirirlər. Bəziləri, AI botlarının saytların məzmununu oxumaq üçün ödəniş aldığı bir pay-as-you-crawl sistemini təklif edirlər. Başqaları chat botların cavablarını analiz edərək məlumatın haradan gəldiyini müəyyən etməyə çalışır, beləliklə mənbələr kompensasiya edilə bilər. Texnologiya firmaları bu fikirlərə müqavimət göstərir: nəhənglər, internetin axtarışının ölçülməsini istəmir və startaplar, OpenAI kimi öncüllərin heç bir şey ödəmədən əldə etdiyi təlim məlumatları üçün ödəniş etməsindən qorxurlar. Optimal düşüncəlilər, piratçılığın yerini mənfəətlə əvəz etdiyi musiqi sənayesini misal gətirərək, streaming platformalarının istehlakçılardan ödəniş almaqdakı yeni yolları icad etdiyi təcrübəsini qeyd edirlər. Web-ə yeni bir iş modeli gətirmək qorxuducudur; başlaması üçün tənzimləyicilərin bir təkan verməsi lazım ola bilər. Yenə də hər kəsin məzmun yaradılmasını qazanc gətirməsinə marağı var. Nəşriyyatçılar indi şikayət edən tərəf ola bilərlər, amma məzmun tədarükü quruyarsa, AI şirkətləri də əziyyət çəkəcək. Bəziləri digərlərindən daha çox təhlükədədir. Meta, sosial şəbəkələrinə yerləşdirilən məlumatlardan və Google, dünyanın ən böyük video anbarı olan YouTube-dan istifadə edə bilər, OpenAI isə məzmun üçün tamamilə başqalarına güvənir. Heç bir şey dəyişməzsə, müasir zəmanənin ortaq malın fəlakət riski var. Açıq web-in ortaq resursu həddən artıq istifadə ediləcək və nəticədə tükənəcək. O proses dayandırılmasa, insanlığın böyük ortaq mülklərindən biri ciddi şəkildə azala bilər. Web-in fəlakəti hamı üçün bir fəlakət olar.■ The Economist-in abunəçiləri, liderlərimiz, sütunlarımız, qonaq esse mövzularımız və oxucu yazışmalarımızın ən yaxşılarını bir araya gətirən Rəy bülletenimizə abunə ola bilərlər.
- Gecə Modu
- Ana səhifə
- Statistika
- Mənbələr
- Reytinq
- Hava
- Valyuta